Tuesday, September 8, 2009

satu takdir dariNYA buatku...

Pagi itu, pabila mataku terbuka.. hati tiba-tiba jadi tak sedap.."hm kenapa ni ek?" bisik hati kecil.. selesai ke sekolah agama, aku kembali ke rumah dengan wajah yang ceria. hm, bestla... DIA ucapkan kata "saya cinta awak amira" hampir 30 kali.. huhu dah kenapa ngan mamat ni... bisik hatiku lagi.. waktu dah menunjukkan pukul 12 setengah.. hm mana ni? tiba2 telefon berbunyi.... "hello, mira, zif dah nak pergi solat ni.. mira jaga diri elok2... zif cinta mira.. mira watpe jew syg? " org nak makan nih... huhu syg kamu jugak.. tapi sikit je la.. besok saya bagi banyak eh..haha" "hm.. mira....." aku tak endahkan panggilan dia"hm apa lagi syg..dah tak nak gi solat lak kew?aku dengar keluhan dia...amat berat kemudian dia lepaskan perlahan2... "mira jaga diri ye syg.. zif betul2 cinta mira nih... sampai mati..." "ye2..."hanya itu jawapan aku.. dia diam... lama sekali... "razif...trima kasih bagi roti jala kat mira pagi td.. huhu dia ketawa kecil..bahagia! "seronok tgk syg makan.." "zif anti mira belanja zif pulak.. k?dia membisu.. "dah tak sempat syg....hmm oklah, zif nak gerak ni... mira, zif cinta mira.. syg gile kat mira..tlg jaga diri baik2 ye syg... janji cepat!" "ye2...mira janji..." "zif cinta mira sayang............ inilah sebenarnya kata2 terakhir yang sempat aku dengar dari insan bergelar kekasih.. aku tak sangka... itu merupakan hari terakhir aku mendengar suaranya.. mendengar gelak tawanya.. dan yang paling perit.. itulah hari terakhir kata cinta hadir dalam hati aku.... hati aku betul2 merintih bila aku dapat tahu dia sudah tiada..... aku tak dapat melihat wajahnya buat kali terakhir.. aku tak dapat membisikkan Yasin ketika dia terkujur kaku.. aku tak dapat iringi dia ke kubur... yang aku dapat hanyalah seribu satu kenangan.. hanya itu bekalan yang dia tinggalkan buat aku... sehingga hari ni.. aku masih ingat senyuman terakhir dia pada ku... aku ingat renungan mata dia padaku.. dan yang paling perit... aku masih rasa tangan dia erat menggengam tangan aku... sedang hari itu adalah hari pertama aku benarkan dia sentuh aku... rupanya hari tu juga hari terakhir dia menyentuh aku.. ya Allah... dugaan yang KAU beri pada ku ketika itu amat berat... bagai kau hempapkan diri aku dengan seribu gunung ganang... hari2 berikut tanpa dia adalah waktu2 paling menyakitkan yang aku tanggung... lemah... aku sangat lemah.. bagaimana aku nak teruskan hidup? ini adalah cinta pertamaku... saat tu... walaupun mata nampak apa yang ada di hadapan aku.. namun hati aku gelap.. samar.. aku hanya mampu menangis... menangis.. menangis... menangis... dan menangis... entah berapa ribu kali aku menangis...

aku tau kau sedang melihat ku.. aku mencintaimu... benarkan aku lepaskan segala kesakitan yang aku lalui selama 5 tahun ini... kau akan tetap jadi yang pertama... terima kasih razif.. kerna kau ajar aku erti cinta yang amat dalam... kau ajar aku erti rindu.. kau ajar aku erti perpisahan dengan amat jelas sekali.. dan yang terakhir... terima kasih kerna kau pulangkan hati aku yang selama ni kau genggam... mira kini bahagia zif... bersama insan yang amat memahami hati mira... yang sabar dengan kerenah mira... dan hati mira dah bersedia untuk bersatu dengan hati dia zif... mira benar2 mencintai dia... walaupun mungkin dia tak tahu sedalam mana....
razif... tenanglah kau di sana....

~cinta kali kedua menenangkan....~

No comments:

Post a Comment